Ada masalah nak buat payment di 1688?

Pembayaran pada 1688 sentiasa adalah masalah yang sukar. Alipay-pay-on-behalf nampaknya merupakan cara yang paling mudah untuk membayar, tetapi tidak semua agent boleh menawarkan invoice pembelian, dan terdapat sekatan pada kekerapan dan saize pembayaran.

CIEF sentiasa mencadangkan kaedah” Bank Transfer”, tetapi cara ini tiba-tiba berhenti berfungsi sejak akhir tahun. Isu ini dialami oleh ramai orang. Anda masih boleh memilih untuk menggunakan “Bank Transfer” jika ia masih menjadi pilihan. Anda boleh membayar dan mendapatkan invoice pembelian dengan mudah untuk audit perniagaan anda dengan mengikut arahan dalam panduan video CIEF.

CIEF Exchange System

 

Macam mana pula kalau dekat website tu takde pilihan “bank transfer”? hmm…

Jika anda tidak boleh memilih “Bank Transfer”, boleh cuba bertukar kepada Pembayaran 1688 CIEF yang baharu sekarang. Sudah tentu, anda masih perlu mendaftar sebelum menggunakan perkhidmatan ini. Selepas berjaya mendaftar, pastikan anda telah menyerahkan Dokumen Pengenalan. Sebagai pengguna baharu, anda harus membaca peraturan dan mengaktifkan perkhidmatan untuk menggunakan Pembayaran 1688.

Kalau anda belum daftar akaun, anda boleh klik di sini- Daftar Akaun

Selepas anda dah log in, sistem akan automatik tanya anda berapa banyak RMB yang anda perlukan, dan anda perlu isi ‘Identity Verification’

Sistem akan paparkan halaman seterusnya

CIEF provides bank transfer and 1688 pay-on-behalf to help Malaysians to pay RMB

Satu Hari Ke Akaun dan Tiga Hari Ke Akaun seperti yang ditunjukkan di atas adalah masa transaksi boleh dilakukan, tetapi hanya untuk perkhidmatan “Bank Transfer”. Perkhidmatan ini akan tersedia di sebelah kiri anda sebaik sahaja anda berjaya mengaktifkan Pembayan 1688. Kemudian, selepas memilih Pembayaran 1688, masukkan jumlah pemindahan. Sekali lagi, hanya perlu mengisi data yang diperlukan dalam sistem, dan mengesahkan bahawa jumlah yang diberikan adalah sah. Anda kemudian boleh melengkapkan pembayaran RM dan teruskan.

Pekerja CIEF akan menghubungi anda dan meminta TAC log masuk kali pertama jika mereka mengakses akaun 1688 anda buat kali pertama. Sebaik sahaja mereka membuat pembayaran untuk anda, mereka akan memberikan resit melalui sistem, seperti yang dilihat dalam imej di bawah, dan penjual anda akan mula menghantar item tersebut.

Cara Membuat Buat Pembayaran pada 1688

 

Tapi cara ini menpunyai beberapa keperluan untuk memenuhi:

  • Akaun 1688 anda perlu ‘linked‘ dengan Alipay akaun anda
  • Alipay akaun tu mesti nak buat ‘Real-name Verification

Kalau anda ingin cuba cara ini, anda boleh bertanya dengan pihak khidmat pelanggan kami untuk maklumat lanjut.

Kalau cara yang tu tak jalan ada lagi ke cara lain yang lagi mudah? Jangan risau, kami masih ada cara lain untuk anda🤗Tanyalah pihak khidmat pelanggan kami, mereka akan membantu anda menyelesaikan masalah pembayaran dan juga menyediakan perkhidmatan invois 💯

 

Akhir sekali, suka nak ingatkan anda  kami CIEF Worldwide Sdn Bhd merupakan syarikat commercial shipping bahawa yang dapat memberikan perkhidmatan berkualiti dan terbaik kepada anda, iaitu Shipping, Pembayaran, dan Invois.

Untuk tahu lebih lanjut tentang cara pembelian di 1688.com ni, anda boleh klik pada [ Cara Online Shopping di 1688  ]

Jika ada sebarang pertanyaan dan masalah, anda boleh bertanya dengan pihak khidmat pelanggan kami!

Sebelum itu, jika anda belum mendaftarkan akaun. Sila klik – Daftar Akaun. Anda boleh menggunakan perkhidmatan kami bila-bila masa.💁 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *